Kořeněné mýdlo s nádechem podzimu

Podzimní mýdlo, to je pro mě načervenalá kořením nabušená hrouda. I letos jsem zatoužila po šípkovém, ale tentokrát je tam jen lžička pyré (potřebuji zapomenout, jaká hrůza je dostat ho z šípku ven!). Dohání to velmi uleželé maceráty a můj milovaný lanolin. Poprvé jsem se odhodlala vyzkoušet silikonové podložky, které jsem si už dááávno pořídila na Aliexpressu. Také u mě můžete poprvé vidět použití razítka obarvené zlatou micou a v této decentní formě se mi moc líbí!


Recept

  • 25 % Hovězí lůj
  • 25 % Palmojádrový olej
  • 5 % Kokum máslo
  • 5 % Lanolin
  • 30 % Slunečnicový High Oleic! olej (z toho 10 % macerát kurkumy, 10 % macerát červené papriky)
  • 10 % Konopný olej
  • 8 % přetučnění NaOH 
  • 2 díly vody
  • 2 lžičky šípkového pyré na 1 kilo olejů
  • 1 % esenciálních olejů: 1 díl Cypřiš, 2 díly Hřebíček, 1 díl Badyán
  • 10 kapek CO2 Rozmarýn na 1 kilo olejů

Kyseliny

  • laurová 13 %, myristová 6 % (-> mýdlo bude dostatečně pěnit, pěnivost podpoří šípkové pyré)
  • palmitová 11 %, stearová 10 % (-> mýdlo bude pevné a odolné, zpevní jej i lanolin)
  • olejová 41 %, linoleová 8 %, linolenová 3 % (-> mýdlo bude mega pečující, avšak kvůli kyselině linolenové a pyré je lepší rychleji ho spotřebovat)

Šípky jsem převařila a přepasírovala přes sítko. Návod najdete u mého šípkového mýdla z minulého roku. Formu jsem si vyložila silikonovými podložkami. Připravila jsem si louh. Poté jsem rozehřála pevné suroviny včetně lanolinu, přidala k nim šípkové pyré, přilila tekuté oleje a esenciální oleje a vše promixovala, aby mi v mýdle nezůstaly šípkové cucky. Louh jsem přilila za poměrně velkého rozdílu teplot (42/50°C) - vzhledem k jednotné barvě se mi nechtělo čekat. Mýdlo šlo hodně rychle do stopy, a tak jsem ho do formy musela kydat a pravidelně s ní třísknout o dno, abych vyhnala bubliny. Vršek pak šel krásně tvarovat lžící. Formu jsem přiklopila víkem a dala na 50°C na 1 hodinu do trouby. Následně jsem ji vypnula a mýdlo zde nechala odpočívat do druhého dne. Asi dva dny po nakrájení a pěkném vytvrdnutí povrchu jsem se rozhodla vyzkoušet zlatou micu odstínu Sunkissed Shimmer. Tenkou vrstvu micy jsem nasypala na papír, vnořila do ní razítko, oklepala přebytečný prach a s mírným tlakem aplikovala na mýdlo. 




TIP: MIniaturní razítka naleznete pod názvem "Dřevěná razítka kuželky" u značky HEYDA. 

Komentáře