Rebatch (oprava) mýdla

Pokračuji v sérii "když se NEdaří" - tentokrát se mi nepodařilo přidat do základní hmoty olivový olej, a tak jsem vytvořila velmi zásadité mýdlo. Dobrá zpráva je, že když víte, co vašemu mýdlu chybí, můžete ho nastrouhat a pomocí metody za tepla do něj chybějící složku dodat. Protože HP metoda snese vysoké přetučnění, můžete ho dokonce ještě vylepšit o luxusní složky! Já si vybrala jogurt a africké bacuri máslo, které skvěle hydratuje. 

Recept

  • Nepovedené mýdlo
  • Chybějící olivový olej
  • 5 % bílý jogurt
  • 5 % bacuri máslo
Nepovedené máslo nastrouhejte. Asi je lepší použít jemnější struhadlo, ale mně to na něm vzhledem ke tvrdosti mýdla nešlo, tak jsem použila hrubší. Vše jsem přesypala do pomalého hrnce, přilila olivový olej a hrnec nastavila na vyšší teplotu. Pak jsem hmotu každých 20 a později každých 15 minut důkladně zamíchala (vyhraďte si ca 2 hodiny času). Když hmota po otevření hrnce dle dotykového teploměru dosáhla ca 70 °C, začala jsem ji rovněž testovat 1 % roztokem Fenolftaleinu. Ve chvíli, kdy hmota přestane růžovět, je možné přidat luxusní suroviny - v mém případě rozpuštěné bacuri máslo a jogurt. Ten hmotu pěkně naředí, takže se lépe kydá do forem. I tak to ovšem v mém případě byla bída, jako s každým mým HáPéčkem... Formy jsem přiklopila víkem a druhý den krájela strunou. Výsledné mýdlo není tak pěkné jako ta původní, ale je bezpečné a ještě udělá mnoho služby ve sprše!











Komentáře