Konfetové mýdlo

Když se daří, tak se daří... Dnes vám ale ukážu, že když se NEdaří, i tak se nakonec může zadařit! Tuhle jsem dělala oreganové mýdlo ze zeleným jílem, které neskutečně rychle ztuhlo. Okrajové části byly ošklivé, protože hmota šla jen těžko natlačit do formy. A tak jsem část narolovala do růžiček, část nakrájela na kostičky a zbytek nastrouhala (a takto vyrobila tzv. konfety). Voilà! Zdobení dalších dvou mýdlových várek bylo na světě. 


Recept

  • 25 % kokosový olej
  • 30 % bambucké máslo
  • 45 % olivový olej extra virgin
  • 2 díly vody
  • 7 % přetučnění NaOH 
  • 2 % esenciální oleje

V obou případech jsem použila stejný, velmi jednoduchý recept na základní hmotu a to proto, aby se nebil se složením mýdlových konfet. První mýdlo jsem obarvila 1 % aktivního uhlí z kokosových skořápek a ovoněla ho pomerančem, levandulí a pačuli. Do druhého jsem přidala 1 % aloe vera gelu a 1 % červeného jílu a ovoněla ho rozmarýnem, borovicí a citronelou. Nakonec jsem přimíchala konfety a chvíli počkala, než hmota dostatečně ztuhla, abych mohla nazdobit vršek. 

Mýdlo jsem pekla 75 minut na 50°C, pak troubu vypnula a až druhý den otevřela a nakrájela. 

Výsledkem jsou krásná mýdla, na která bych se normálně vzhledem ke svým mateřským povinnostem ani náhodou nezmohla. 

Pokud jste mýdlo nikdy nevyráběli, koukněte se na postup do nejstarších příspěvků. Vůbec nejlepší je ovšem zaplatit si nějaký kurz - ať už naživo nebo online :). 











Komentáře