Šátkování III: Můj třetí půlrok s šátky

V zimě jsem využívala převážně nosítko, ovšem prodeje moc dobře dobře nešly, a tak jsem pro ukojení své vášně nechávala šátky šít a přešívat - zde vidíte nosící zajíčky od Marueli ze zbytku LittleFroga, který byl nejdříve zkrácen na šestku a poté dokonce jen na krátké RSko. I tak jsem se občas neudržela a podlehla nějaké akci nebo limitce, popř. se přihlásila k testování, a tak opět nabízím komentář k několika šátkům. 


Kromě šátků jsem okomentovala i jeden nákrčník a nakonec lněné nosítko, které jsem si objednala ze skladových zásob Marty's. 

Vatanai Custom Hortenzie Midnight Blossom (56 % egyptská bavlna, 38 % mullbery hedvábí, 5 % tencel, 1 % metalické vlákno)

Tenký, placatý kousek luxusního vzhledu: z jedné strany saténově modrý, z druhé třpytivé načernalý. Bohužel jsem si nesedla s modrou stranou. Šátek jsem navázala jednou na spaní, ale špatně jsem ho poutahovala (to tenčí šátky neodpouští) a po dvouhodinovém nošení mě bolelo za krkem, což s nosítkem nezažívám. Do prodeje se mi zatím moc nechce - přece jsem se na něj několik měsíců těšila (jednalo se o tzv. custom, kdy platíte dopředu) a skoro v něm neponosila. Také nemám nic moc na případné další novorozeně... Takže zatím u mě zůstává a možná vyrazí na zanášecí kolečko. 

Woven Wings Golden Hour (quadblend: 40 % egyptská bavlna, 30 % merino, 21 % len, 8 % hedvábí)

Tuhle anglickou značku jsem si osahala koupí nákrčníku. Jsou to skvělé nosné šátky, za které jejich majitelky neváhají utratit na můj vkus už moc peněz. Bohužel i v tomto případě mě merino kousalo, a tak nákrčník putoval dál. 

Vatanai Hortenzie Mint (45 % egyptská bavlna, 30% viskóza,17 % len, 8 % bambus)

Šátek jsem koupila za půlku v rámci akce Vatavánoce. Mintová strana je báječně vroubkatá, moc se mi líbí, ale bohužel nám nesluší. Zdá se, že šátek dost unese, přestože na mé poměry je poměrně tenký (na poměry Vatanai nikoliv). Šátky s trochou lnu se mi dobře vážou. Pěkně drží na jeden uzel. Vnitřní bílá, asi viskózová strana mi připadá choulostivá na špínu. Tento materiál rovněž přispívá k vyšší gramáži, z čehož jsem byla unavená už v případě tencelových ptáčků od LoktuShe. Šátek jsem se rozhodla poslat na testovací kolečko a pak prodat. 

Wild Slings "Mech", stará edice (50 % tussah, 50 % len)

Polské "divoké šátky" vás buď uhranou, nebo nechají navždy chladnými. Starší edice tkané na již vyřazeném stavu jsou popisovány jako ploché hadry na podlahu. Já měla to štěstí, že jsem si mohla zároveň otestovat svůj první no-cotton. A bylo to fajn, přestože závislost na WS se u mě prozatím nevyvinula. Fanynka chlupatého tussahu ze mě totiž nikdy nebude. 

Vatanai Labyrinty Pulsatilla (100 % egyptská bavlna)

Asi mi to neuvěříte, ale tomuhle krasavci jsem vymyslela jméno (Koniklec). To byl taky důvod, proč jsem nezaváhala a koupila ho (byl vyprodaný dvě hodiny po releasu). Je to nádherná fialovorůžová měňavka, z druhé strany tmavě modrá. Bohužel jsem chytla kousek s mnoha uzlíky (navázanými nitěmi). Šátek bez příměsí je také spíš na lehčí dítě, takže si buď počká na dalšího nošence, anebo půjde s těžkým srdcem o dům dál. 

Oscha Starry Night Arasniit (70 % bavlna, 30 % len)

Oscha umí krásné barevné přechody, nějaké ombré od nich jsem moc chtěla. Zároveň jsem toužila po jejich lnu. Šátek, který jsem koupila, je jako nový, tedy nezanošený a trochu tužší. Snad nám během jara pěkně změkne. 

Wild Slings Freres de Sang - Le Corail, tzv. Koráloví bratři (40 % len, 35 % tussah, 15 % yak, 10 % merino)

Fakt jsem chtěla vyzkoušet tzv. "krávu", tedy příměs z yaka. Jedna nejmenovaná nosička, kterou všichni z fan skupiny Divokých šátků znají, je otestovala pravděpodobně všechny. A musím říct, že tenhle šátek se nedá srovnat s žádným, který jsem doposud měla v ruce. Je měkoučký a krásně hřeje. Přestože se jedná o vlňák, nekouše mě (hurá!). A asi bych v komínku jeden uvítala (sakra!). 

Oscha Lonely Mountains Loäc (80 % bavlna, 20 % tencel)

V tencelu jsem ráda nosila, když byla Míša maličká. Bylo léto, tolik jsme se nepařily... Jenže tento materiál je těžký a když už jsem ten den vázala třeba popáté, byla jsem zpocená i tak :-D. S touhle Oschou jsem si na to zavzpomínala a utvrdila se v tom, že se do budoucna budu těžkým materiálům jako tencel a viskóza spíše vyhýbat. Šátek je to nádherný - motivem i barvami. Ovšem je tkaný velmi hutně a už při kontrole jsem měla pocit, že mi upadnou ruce. Přesto jsem ráda, že jsem měla příležitost ho zkusit. Jakmile jsem měla navázáno, nosilo se v něm velmi pohodlně. Doporučila bych ho na větší děti, které v šátku výdrží delší dobu, třeba na polední spánek. 

Posledním kouskem, který bych ráda zmínila, než tento příspěvek zveřejním, je lněné látkové nosítko velikosti Ultratodler od ostravské značky Marty's. Koupila jsem ho na léto namísto naší beLenky. Mělo by být použitelné od roka a půl, ale jde krásně postahovat v sedu i na zádovce i na velikost 80, kterou má naše malá teď na 14 měsících. Oproti beLence má  tvrdý bederák a zajištění spony na bederáku. Chybí mi jen gumičky na srolování popruhů na hrudní sponě. 

Komentáře