Šátkování II: Můj druhý půlrok s šátky

Protože šátků je hodně a já jsem taky jen marnivá ženská, koupila jsem nebo alespoň vyzkoušela i v druhé části roku plno dalších nosících pomůcek. A to navzdory tomu, že moje malá se nosila stále především v beLence 4ever - v šátku si pohověla tak dvakrát do týdne na pochováni či spaní. Na tomto místě by tudíž měl být smajlík, který se plácá dlaní do čela...


Šátky opět řadím tak, jak ke mně přišly a na konci najdete pár slov k šátkovým nosítkům.

Vatanai Hortenzie Grace (50 % egyptská česaná mercerovaná bavlna, 50 % hedvábí - tussah)

Po tomhle šátku jsem dlouho pokukovala, líbil se mi vzorem i složením. Jenže když dorazil, zjistila jsem, že tussah drhne a v tak vysokém podílu s ním asi nebudu kamarádka. Ještě tentýž týden proto šátek změnil majitelku. 

RS Vatanai HP Bellatrix (54 % bavlna, 24 % tussah, 22 % len)

Šátek z limitovaného tzv. customu jsem testovala díky Šátkopsaní a jsem za to ráda. Byla jsem nemile překvapena rozjíždějící se vazbou a lněnými očky (která se prý časem opracují). Umím si ho vzhledem k tenkosti představit jako zálohu do kabelky, ale ne za ty peníze. Kdo má rád tenké šátky, které údajně hodně unesou, nechť do něj jde, ze mně se ovšem milovnice HáPéček nestala. 

RS Yaro Roses Duo Violet Lilac (55 % bavlna, 35 % tencel, 15 % seacell)

Říkala jsem si, že by to chtělo nějaký silnější RS, ale zas by se v něm malá nemusela potit, a tak jsem sáhla po tencelu. Jenže je to mrcha klouzavá! A tento zbrusu nový šátek v akci hodně trpěl na očka, proto i on putoval rychle o dům dál. Byl ovšem velmi zajímavě a pěkně tkaný. 

Lenny Lamb Colors of Rain  (100 % bavlna)

Po prodání protivně optimistické BeLenky mi doma chyběl bavlněný pracant, a tak jsem sáhla po polském Lennym, který mě zaujal strukturou. Stal se z něj můj nejvyužívanější kousek. 

Loktu She Sunrise Motion Anatolí (71 % dlouhovlákenná bavlna, 29 % vlna merino)

Asi je prdlý koupit si další šátek z edice Sunrise Motion, jenže tohle merino za bezkonkurenční peníze jsem nemohla nechat být. A musím říct, že šátek je nádherný a ňuchňavý, jenže na holé kůži mě po delší době stejně maličko kousal, takže jsem po něm vůbec nesahala. Brzy tedy putoval k nové majitelce. 

Vatanai Hortenzie Jonáš (70 % macerizovaná bavlna, 30 % buretové hedvábí)

Vypůjčený šátek velikosti delší 4, který mi hodně sedl. Je měkoučký, unese, krásně se s ním pracuje. Kdybych neměla objednaný modrý Custom obdobného složení a uměla to lépe s "kraťasyy", asi bych ho od majitelky s radostí koupila. 

Lenny Lamb Colorfulwind (100 % bavlna)

Když jsem na Šátkopsaní zahlédla možnost pomoci se zanošením šátku velikosti 7, ze kterého byla vyrobena moje ledvinka, musela jsem se zákonitě přihlásit. Ostatní testující si stěžovali na jeho tuhost, mně to ovšem vůbec nevadilo. Jsem asi hodně divná nosička. 

Oscha Andaluz Anise (40 % pima bavlna, 60 % jehněčí vlna) 

Tenhle silný vlňák v délce 4 metry jsem vyhrála v aukci. Byl nádherný, ale kousal mě nehorázně. Proto putoval do Maďarska za holčinou, která ho už dlouho sháněla jakožto svůj vysněný kousek. Každý holt sní o něčem jiném. 

Oscha Shire Pippin (57 % organická česaná bavlna, 17 % bavlna, 26 % jehněčí vlna)

Šátek vypůjčený od nosičky ze sousedních Úval byl měkký, tenký a zpočátku jsem si myslela, že i příjemný... Jenže jsem na vlnu mega cíťa, takže mě i on nakonec rafnul do krku :-D. 
  • Majitelka mi pak půjčila ještě dva lněné šátky. První bylo zanošené HáPéčko Minerva, které maličko opravilo můj názor na tuto edici. Len mi ale stále připadal chlupatý. 
  • Druhým byla částečně lněná Oscha Map of Middle Earth Compass, jenž mě naopak utvrdila v tom, že Oschu s touto příměsí nutně potřebuji do svého komínku! 

Co se týče nosítek, vyzkoušela jsem nerostoucí minimalistické nosítko Vatanai velikosti M (ze šátku Hortenzie Carina) s klasickými popruhy. Samozřejmě bych při své výšce (176 cm) měla mít popruhy prodloužené, takže mi padne jen, když je překřížím. Je mi líto, že jsem tohle odlehčené nosítko neměla v létě, kdy jsem se v bavlněné humpolácké beLence dost pekla. Je velmi skladné, což se v mnoha případech hodí. Jinak z něj ale neodpadávám - klasická nosítka mi připadají pohodlnější jak pro dítě, tak pro nosícího. 

Komentáře