Šátkování I: Můj první půlrok s šátky

Vždycky jsem si plánovala pořídit jak kočárek, tak šátek na nošení miminka. Přišlo mi to praktičtější třeba na rychlou cestu k pediatričce nebo do obchodu pro něco drobného. Netušila jsem, že uspat dítě v kočárku bude dřina a první tři měsíce prakticky jen pronosím. Ale stalo se a já v honbě za tím pravým šátkem vyzkoušela tolik kousků, až se vyplatí napsat o tom článek! 

Šátky budu řadit dle názvu v pořadí, v jakém se ke mně dostaly. Nezkoušela jsem elastické šátky, pouze pevné. Pokud neuvádím jinak, jednalo se o základní velikost 6. Zkratka RS označuje Ring sling - krátký šátek zakončený dvěma kroužky (viz foto výše). Nakonec jako bonus připojím pár slov k šátkovým nosítkům.

Vatanai Modré labyrinty (100 % bavlna)

Tenký šátek z Českého Brodu, který je hodně doporučovaný pro novorozence. Koupila jsem ho bazarový, bohužel ve velikosti 5, která mi byla krátká. Moc mi to s ním nešlo. Prodala jsem ho tedy za kupní cenu. 

RS Little Frog Angelit (100 % bavlna)

Další tenký šátek se dvěma kroužky od polského výrobce Little Frog, ve kterém jsem Michalku nosila od 2 týdnů. Ring sling mi ovšem příliš nevyhovoval - nebyla jsem si jistá, že mi miminko nevypadne spodem, protože jsem zpočátku bojovala s podsazením. I tento šátek jsem po nějaké době s menší ztrátou prodala. 

BeLenka Duhová mandala (100 % bavlna)

Tento silnější slovenský šátek bych dneska doporučila na dítě až od 5ti měsíců, ale vázal se mi mnohem lépe než šátky tenké. Měla jsem ho v mega dlouhé sedmičce, mamka mi ho později zkrátila na šestku a scrap jsem prodala. Štvalo mě, že majitelka přede mnou ho vyprala ve voňavém prostředku a dlouho jím byl trochu cítit :(. Syté barvy mi začaly rychle lézt na nervy, proto jsem šátek nakonec bez ztráty prodala. 

Little Frog Lovely Lilac (78 % česaná bavlna, 22 % tencel)

Měkoučký silnější šátek s chladivým tencelem, který nepotřebuje zanosit. Zpočátku jsem s ním nebyla spokojená, protože ho bylo moc - musela jsem ho opět zkrátit na šestku. Teď patří k mým nejoblíbenějším. Musím ovšem hlídat, aby se mi někde nezahákl a nenadělala se na něm očka. 

Lenka modrý folk (100 % bavlna)

Šátek ze starší edice od výše zmíněné BeLenky byl překvapivě mnohem tužší než nové mandaly, proto jsem ho po krátké době zase s drobnou ztrátou prodala. 

Loktu She Cran Berry (100 % česaná bavlna)

Jsem pátou majitelkou tohoto šátku z liberecké Loktu She. S klidným svědomím bych ho doporučila na celé nosící období. Vázal se skvěle a otevřel mi cestu k středně silným šátkům. Zpočátku jsem ho měla v kočárku pro případ nejvyšší nouze, poté doma jakožto univerzálního pracanta. 

Loktu She Bird Garden Rose (53 % česaná bavlna, 47 % tencel)

Měkoučký středně silný šátek, který je sice trochu těžší do ruky, ale rovněž bych ho doporučila těm, kteří hledají univerzál na celé nosící období. Šel pryč z domu jen proto, že jsem ho měla ve zbytečně dlouhé sedmičce a sladce růžová barva mi začala velmi rychle drásat nervy. 

Loktu She Motion Ilaorum (70 % dlouhovlákenná bavlna, 30 % tencel)

Tlustý šátek na batole, jenž byl ve slevě a akci a já ho strašně moc chtěla, přestože do něj mé miminko bylo ještě malé. A tak zatím čeká na svou chvíli ve skříni. 

Loktu She Rhododendrons Phoenix (90 % česaná bavlna, 10 % konopí)

Konopné šátky je obvykle třeba dlouho zanášet, tenhle jsem si však pořídila z druhé ruky a byla unešena jeho měkkostí! Je to středně silný krátký šátek velikosti 4, takže jsem si s ním zkusila pár nových úvazů. Nevyhovuje mi bohužel, jak kvůli chloupkům drhne při utahování. Pokud se však někdy odvážím navázat jej ma záda, nejspíš ocením, jak bezpečně drží, že se nepovoluje. A líbilo by se mi z něj letní nosítko. 

Yaro Flowersnake Trinity Yellow Green (80 % bavlna, 20 % tencel)

Šátek od holandské tkalcovny Yaro jsem si pořídila jakožto náhradu růžových ptáčků, ale vůbec jsme si nesedli. Asi nemám trpělivost na šátky, které se teprve musí zanosit! Anebo na něj bylo mé sedmikilové miminko už moc těžké - látka se mi totiž nepříjemně zařezávala do ramen. Momentálně je na prodej. 

RS Yaro Anemone Trinity Pine (65 % bavlna, 15 % hedvábí, 15 % viskóza, 5 % seacell)

Návratu k ring slingu jsem se trochu bála. Zpočátku mi šátek kvůli viskóze připadal příliš umělý a kroužek na utahování příliš malý. Ale rychle jsem se do něj zamilovala! Šátek je úžasně nosný - nebolí z něj záda a v kroužkách pěkně klouže. 

RS Oscha Starry Night Midnight (100 % česaná bavlna) 

Tenhle design od skotské Oschy je prostě nádherný. Když jsem šátek zahlédla na Marketplace, musela jsem ho mít. Zpočátku nebylo snadné dohledat typ (majitelka nevěděla), protože promo fotky k Midnight jsou černé. Jedna recenze na Šátkománii však naštěstí hlásá, že šátek je ve skutečnosti tmavě hnědý. Nejspíš se rychle opere. Překvapilo mě, že nemá cíp, je zakončen rovně, ale to vůbec nevadí. Nosí se mi v něm dobře. 

Yaro Moonkeeper Tardis (60 % bavlna, 40 % vlna)

Tento a následující šátek jsem měla půjčený od Johanky, která na jedné facebookové skupině nabídla své šátky k otestování. Jednalo se o mé první setkání s vlnou. Ta mě bohužel kousala a šátek díky ní jemně pružil. To první mě samozřejmě nenadchlo, na pružení jsem si zatím názor neudělala. Chtělo by to vyzkoušet ještě nějaký nekousavý pružící kousek...

Oscha Andaluz Acrux (35 % česaná bavlna, 20 % bavlna, 30 % bambus, 15 % len)

Asi nejlepší, bohužel jen vypůjčený šátek, ve kterém jsem své tou dobou téměř půlroční miminko doposud měla! Byl měkoučký jako Little Frog s tencelem, ale tolik neklouzal. Díky bambusu a lnu jsem se v něm nepotila. I barevná kombinace byla podle mého gusta. 

RS Vatanai Hortenzie Rouge Saphirre (70 % bavlna, 15 % konopí, 15 % tussah)

Že by návrat ke kořenům? Neodolala jsem a zareagovala na výzvu nechat si z druhé půlky novinky od Vatanai velikosti 5 ušít ring sling. Šátky od Vatanai jsou proslulé svou tenkostí a zároveň vysokou nosností. Já ovšem zjišťuji, že na tenké šátky asi ani nadále moc nebudu - neodpouští totiž chyby při utahování, na které nemám trpělivost!

Vyzkoušela jsem rovněž dvě novorozenecká nosítka (BeLenka mini a Moisha HuGo), v nichž Michalka nechtěla být. Až v pátém měsíci vzala na milost BeLenku 4ever  (hnědá, bez křížení), kterou jsem koupila od kamarádky. Do patnácti minut chůze v nosítku usnula, v té době přitom už odmítala zabrat v dlouhém šátku, a tak jsem pomalu přecházela na RS, který mi vyhovoval na rychlé odběhnutí třeba do nedaleké Zásilkovny. 

Na další zkušenosti se šátkováním se můžete těšit zas někdy příště!

Komentáře