Látkování II: Látkuji novorozence

Již v září jsem propadla nákupu plen a sestavovala z všemožných zdrojů látkovací výbavu, viz tento článek. Díky bohu! Kdybych už neměla doma hromadu věcí, asi bych se neodhodlala začít. Zpočátku jsem si totiž život bez jednorázu nedokázala představit - bylo toho na mě tolik! Brzy mě ovšem začala závislost na obchodech, tahání balíků do 4. patra a vyhazování hromady odpadu rozčilovat, a tak zhruba v polovině šestinedělí přišla konečně řada na látku. Ovšem vše dopadlo jinak, než jsem očekávala. 


Myslela jsem si, že malou pěkně zabalím do čtverců a někde na výletě si vypomůžu kalhotkovými plenami. Jenže balení bylo obří a malá, jelikož ležela z kopce, škytala a ublinkávala. Koupila jsem tedy menší plenky o šířce 50 cm od Puppi. Jsou krásně jemné a savé, ale po vyprání se z nich staly obdélníky. Proto jsem je jen složila na čtvrtiny do svrchní plenky a doplňovala je krátkou vkládačkou od Breberek. Dneska bych spíše zkusila zkombinovat vkládačky od Geffen baby (např. Too smart Insert Super Newborn spolu s Quick), které jsou mnohem užší než vkládačky od českých výrobců, s nějakými novorozeneckými kalhotkami s užším středem. Snad to zkusím na druhém novorozeňátku. 

Když už měla Michalka přes 5 kg a nepotřebovala přebalovat tak často (kakala po delším čase větší dávky), přestal mi i tento způsob vyhovovat. V rámci Týdne opravdových plen jsem proto zkusila nakoupit další dva druhy plen, které deklarovaly úzké balení. Zaprvé jsem dala ještě jednu šanci Breberkám a jejich systému Ai2 v novorozenecké velikosti. Jedná se o kalhotky, které miminku zapnete stejně jako jednorázovky, avšak jejich savost zvyšujete vkladačkami. Zatím mi stačí jedna jejich krátká vkládačka. Kalhotky malé dávám do šátku, kde nekadí (vykaká se až po odvázání během kojení). 

Zadruhé jsem využila akci na kanadskou značku Mother-ease a zakoupila jejich systém Wizard duo ve velikosti Small. Jedná se o svrchní kalhotky, do kterých připnete savou vložku (já zvolila Stay Dry Insert). A jsem z nich nadšená! Jsou měkoučké, savé a narozdíl od všech ostatních se dobře vyperou. Používám je do kočárku a na spaní vleže. Zakoupíte je na Plenkotéce, kterou vřele doporučuji - je to úžasná studnice vědomostí o látkování. 

Upřímně, v noci jsem líná a prozatím používám eko jednoráz. Začínala jsem s Moltexem, který byl fajn, ale kamarádka mě varovala, že nemá gumičku na zádech. Pokračovala jsem s Mon peri, které jsou hodně promakané, jenže když dcera nabyla v pase a začala víc vykopávat nožičkama, zjistila jsem, že ji dřou tvrdá lepítka. Zkusila jsem tedy Pampers harmonie, jež ovšem také nemají zádovou gumičku. Byla to katastrofa! Jediným benefitem byl ukazatel vlhkosti. Takže jsem se opět vrátila k Mon peri, jen koupila větší velikost. Kromě toho občas sáhnu po plenách Linteo. Sice nejsou eko, ale vyrábí se v ČR a jak Praha, tak Liberec mají spalovnu. 

Předložená řešení vydrží do ca 8 kg dítěte. Můžete se tedy pravděpodobně těšit na pokračování... 

Komentáře