Mýdlo s vavřínovým olejem a aktivním uhlím z kokosu

Vůně vavřínového oleje je jemně kouřová a já se po ní můžu utlouct! Klasické Aleppo, které se vyrábí jen z oliváče a vavřínu, mi ale příliš nevyhovuje, a tak jsem ho přizpůsobila tomu, na co jsem zvyklá. Zpětně je mi trochu líto, že jsem nevykročila trochu víc ze své komfortní zóny. (Nebo spíše nekomfortní? Protože mi to tuhne jak blázen!) Taky by mě zajímalo, kde je ta úžasná zelená barva. Hm?!

Recept (500 g)

  • 48 % olivový olej extra virgin (240 g)
  • 20 % vavřínový olej (100 g)
  • 15 % kokosový olej (75 g)
  • 15 % bambucké máslo (75 g)
  • 2 % ricinový olej (10 g)
  • 2 g oxidu titaničitého – rozmíchat ve vodě
  • 2 g aktivního uhlí z kokosu – rozmíchat ve vodě
  • 10 % přetučnění NaOH (64 g)
  • 2 díly vody (128 g)

Obsah kyselin

  • laurová 12 %, myristová 3 % (-> mýdlo bude poměrně dobře pěnit)
  • palmitová 12 %, stearová 8 % (-> mýdlo bude poměrně pevné a odolné, zpevní jej i uhlí a titan)
  • olejová 48 %, linoleová 12 %, linolenová 1 %, ricinolejová 2 % (-> mýdlo bude hodně pečující)

Připravte si louh. Rozehřejte si tuhé lipidy. I lahvičku s vavřínovým olejem jsem musela dát do teplé lázně, protože mi v lednici ztuhla. Připravte si také barviva. Protože jsem se obávala glycerinových říček, málo jsem si rozmíchala oxid titaničitý. Holky z Mýdlařských učňů mi poradily prášek před mícháním podrtit a vždy směs s vodou pasírovat přes čajový sáček. Louh nechte vychladnout na 40°C, lipidy na 38°C. Poté mixněte do lehké stopy, oddělte dvakrát třetinu a obarvěte. Barviva jsem vmíchala jen lžící, protože hmota rychle tuhla. Nyní lijte na střídačku z protilehlých kratších stran formy. Pořadí záleží na vás. Hlavně buďte rychlí a pravidelně s formou bouchněte o dno, abyste vyhnali bublinky. Nakonec jsem si zaswirlovala čínskou hůlkou, formu přikryla víkem a dala na hodinu do trouby předehřáté na 50°C. Pak jsem troubu vypnula a mýdlo do rána nechala uvnitř. Výsledek se mi moc líbí – kdybych to nepokazila s tím oxidem titaničitým, jsem z toho skoro v nebi! Ale stejně mám podezření, že tohle mýdlo si všechno nechám, protože k němu pořád chodím čichat :D. 









Komentáře