Série Off-Campus od Elle Kennedy

Dnes zjistíte, jak jsem při výběru četby povrchní a nekonvenční. Elle Kennedy píše knihy, které jsem zoufale potřebovala před více než deseti lety, abych se nebála dostat od kluka pusu, jenže neexistovaly. Anebo jsem nebyla schopná je v knihovně najít? Tehdy jsem každopádně četla Stmívání a ve čtvrtém díle se vztekala, že když se Bella s Edwardem konečně rozhodli dělat v ložnici něco jiného než nevinné muchlování, autorka mě k tomu nepřizvala. V posledních letech se ovšem s tzv. new adult literaturou i u nás roztrhl pytel a to je sakra dobře. 

Sérii Off-Campus spojuje to, že její hrdinové jsou sexy, hrají hokej za univerzitní tým a zároveň si pronajímají jeden dům mimo kampus. Knihy jsou vyprávěny spíše z pohledu jejich budoucích přítelkyň, ale často se dostáváme do hlavy i těm klukům, kteří - světě, div se - nejsou jen vypatlaní sportovci. Jsou vtipní, chytří, zpravidla řeší nějaký osobní nebo rodinný problém a mění se z floutka ve zralého muže, který dokáže být své vyvolené oporou.  Zde je odkaz na kompletní sérii na Databázi knih, kde najdete i příslušné anotace.

Návrh pojednává o Hanně, která byla na střední škole znásilněna, a Garrettovi, který zase zažíval násilí v rodině. Zní to hrozně, ale zpracování je opravdu výborné! 

Garrett je jedním z mála hrdinů, kterého bych si z fleku nabrnkla pro sebe (dobře, za celý můj život je teprve druhý - za Eragonem :-D). I když musí být zpočátku šokem pro každou holku, která nevyrůstala s bratrem, protože servítky si rozhodně nebere. Navíc je ukázkou kluka, který nezná normální hodný holky, jen "týmovky". Hanna má naprosto adekvátní reakce a celkově je to sympatická hlavní hrdinka. Když vtrhla do sprch, pobavila mě jak dlouho nikdo. Jsou každý jiný, ale oba si prošli něčím těžkým a to je k sobě táhne. Příjemná knížka s hromadou sexu, co bych za takový návod v pubertě dala! (Moje recenze těsně po přečtení)

Další díl nazvaný Omyl vypráví příběh Grace - holky, která je ulítlá na uklízení a chová se dost dětinsky, a Logana - kluka, jehož otec pije první ligu. Tuhle knihu už možná nikdy neotevřu, jako jediná mě nepřesvědčila. 

Začátek mi připadal nereálný, asi proto, že jsem v pubertě taky doufala, že se mi u dveří objeví nádherný kluk, podívá se se mnou na film a strašně moc mě bude chtít (nic takového se samozřejmě nestalo). Prvačka Grace byla hodně naivní. Jako vážně, vrhnout se na kluka, kterého zná osm dní a naštvat se, že si to nechce nadšeně rozdat s pannou?! Druhačka Grace nebyla o moc lepší: když její kluk podléhal depresi, místo aby ho podpořila, naštvala se a on to zase žehlil. Mno nevím, nevím, měla jsem tendenci stát spíš na Loganově straně. Předchozí díl se mi líbil rozhodně víc. (Moje recenze těsně po přečtení)

Scóre nepojednává o nikom jiném než o Hannině spolubydlící Ally, která se zrovna rozešla se svým klukem, a o bohatém děvkaři Deanovi, který neumí řešit problémy. Ti dva se k sobě na první pohled vůbec nehodí, přesto skončí spolu, čímž všechny překvapí. 

Chci tě tak, až mě to bolí…
Začátek mě moc nebavil. Čekala jsem, že mě Dean nezaujme, přece spí s holkama v obýváku a celkově se chová jako vůl. Ale vyklubal se z něj milý kluk, který prostě jen upřímně miluje sex na všemožné způsoby. Když potká holku, se kterou ho to baví opakovaně, je překvapený, ale bere, co mu život nachystá. Allie je typ na vážný vztah, ale po rozchodu se Seanem se rozhodne přestat přemýšlet - a ejhle, ono to funguje a plíživě se z toho stává něco víc. Je to takový nekonvenční díl, který asi ledaskomu rozšíří obzory ;-) (Moje recenze těsně po přečtení)

Sérii uzavírá Plán. Hlavní postavou je Deanova spolužačka Sabrina, která žije s babičkou a bývalým přítelem své matky, což není žádná výhra. Jejím protějškem je Tucker, jenž byl v předchozích dílech prezentován jako ten, který se o všechno postará, i když i on je ze Sabrinina těhotenství zpočátku mimo. Tenhle díl mám asi nejradši a občas se k němu vracím. 

Projdu další dva bloky a u sexshopu zrychlím. 'A sem nikdy nevkročíš, jasný?'
Sabrina je obdivuhodná holka. Vyrostla v šílených poměrech a přesto se vlastní pílí dostala hodně vysoko. Zoufale jí rozumím. Jenže to, co jsme si vysnili, se s opravdovým štěstím často neslučuje. Že se v tom nepředstavitelně dlouho plácala? To tvrdohlaví lidé, co chtějí všechno zvládnout sami, dělají. Tucker byl naštěstí úžasný. Od začátku měl jasno v tom, že tohle je holka, kterou hledal, a točil se za ní jako slunečnice za Sluncem. To, jak věcně mluvil o manželství, o sexu, prostě o všem důležitém, odlišuje muže od kluka. A mně se to líbilo - přece každá vedle sebe potřebuje člověka s kusem Tuckera! Je to skvělé zakončení povedené série - příznačný vstup do života dospělých. Tento díl se mi spolu s prvním líbil nejvíc, následuje třetí a nakonec druhý. (Moje recenze těsně po přečtení)

Knihy se čtou samy - jsou nenáročné a za pár hodin jste na konci. Zároveň se nebojí rozebírat náročná témata. Jejich postavy figurují i v navazující sérii Briar U, takže s vámi zůstanou přece jen o něco déle, a to je podle mě skvělý tah. Hrdinky navíc většinou nejsou žádné fňukny, ale silné ženy, které se se svými hokejisty nebojí pořádně pohádat. Akorát ty knižní obálky - ty fakt ráda nemám, takže díky Bohu za Kindle!

NOVINKA z dubna 2021: Elle Kennedy právě ohlásila povídkovou knihu se čtyřmi povídkami, kde se dozvíme, jak to s jednotlivými hrdiny bylo dál. Jmenuje se The Legacy.


Komentáře