Série Him od Sariny Bowen a Elle Kennedy

Zveřejnění tohoto příspěvku jsem si nechala na Vánoce, protože recenzované knihy zbožňuji už více než rok. Nemáme moc přeložených knih s LGB tématikou – tahle vlna k nám zatím plně nedorazila. Před četbou této série je nutné přijmout, že je o gayích. Je v ní hodně sexu mezi muži. A přesto je primárně určena ženám. Proč byste po ní měli sáhnout, i když se vám něco z toho nepozdává? Protože se třeba (tak jako já) naučíte gaye nejen akceptovat, ale začnete jim i trochu fandit. Zde je odkaz na kompletní sérii na Databázi knih, kde najdete i příslušné anotace.

První díl s názvem On pojednává o dvou nejlepších kamarádech, jejichž přátelství skončilo, když se Wes do Jamieho zamiloval (není to přesné, ale přece vám to nevyspoiluji!). Znovu se setkají na hokejovém finále a Wes se rozhodne dát jejich přátelství zase do pořádku, což se mu podaří trochu jinak, než očekával. Už při jejich znovushledání je jasné, že se znají skrz na skrz, rozumí si beze slov a skvěle se doplňují, a tak se zařadili mezi mé nejoblíbenější knižní páry. Wes je náležitě domýšlivý průšvihář, ale jeho myšlenkové pochody svědčí tom, že pro Jamieho by udělal první poslední. Jamieho jen tak něco nerozhází, a tak funguje jako jeho kotva. Kniha se koncentruje na proměnu jejich vztahu, který není tak úplně vhodný, protože každý z nich má v létě nastoupit do jiného týmu NHL.

Jakmile jsem začala číst, ihned jsem věděla, že s Wesem a Jamiem mě čekají skvělé chvilky. Jsou totiž roztomilí a vtipní a naprosto k sežrání. Nikdy jsem nečetla knihu o gayích a netušila jsem, jak se k tomu postavím. Ale místo nemastný holky a chlápka k pomilování tu byli hned dva takoví chlápci a tu pipinu jsem si ušetřila. Zároveň jsem zjistila, že gayové jsou v posteli úžasně vynalézaví… Takže kdybych nebyla žena, tak jsem zaručeně gay… Chápete :-D Ale teď vážně: myslela jsem si, že je to už dneska celkem normální, že se nad tím nikdo nepozastavuje, ale došlo mi, že to není pravda. Být jiný vyžaduje odvahu jak blázen, protože na vás plno lidí hledí skrze vaši jinakost. V první řadě jste pro ně gay a až v druhé řadě něčí syn/hokejista/skvělej kluk. Přitom sexuální orientace je hluboce osobní záležitost. Přečteno za dva dny a noc mezitím byla fakt krátká. Takže to nečtěte, pokud potřebujete psát disertaci ;-D (Moje recenze těsně po přečtení)

Druhý díl romancí je většinou cesta do pekel, ale v tomhle případě ne! Jmenuje se My a odehrává se asi půl roku poté, co se Jamie k Wesovi nastěhoval. O jejich vztahu se ovšem veřejnost nesmí dozvědět. Život ve skříni samozřejmě není idylický a když se do něj vetřou Blake a jeho ovčí chřipka, pořádně zamíchají kartami. Baví mě Jamieho změny nálad a okřikování vlastního podvědomí. Rozpouštím se z toho, jak moc je Wes za svůj vztah s Jamiem vděčný, protože toho si lidé zpravidla neváží. Celkově mám ráda jejich fyzické i psychické souznění, které se v tomto díle naruší jen proto, aby se nakonec ještě více posílilo. Skvělý benefit pak představuje Jamieho rodina. 

Na začátek bych ráda řekla, že bych jednou chtěla být jako Cindy (proč ji nikdo nechválí?!), protože dokáže být mámou nejen pro svých šest dětí, ale i pro Wese, který mámu potřebuje jak sůl. Je to totiž uvnitř fakt zoufalej kluk – v hlavě by pořád brečel a řval a Jamie je druhá polovina jeho duše… Jo, věřila jsem jim tu lásku a často jsem křížila nohy a občas jsem zapomínala dýchat. Nikdy bych si nepomyslela, že budu takhle vyplesklá ze vztahu dvou třiadvacetiletých kluků. V prvním díle jsem si říkala, že Jamie svou novou orientaci bere podezřele klidně, ale holt se to na něm projevilo později a v trochu jiné rovině. A teď si přečtu Hodnýho kluka a pak to celý sjedu znovu, protože ON a MY jsou asi jediné knihy, kterým nemám absolutně co vytknout! (Moje recenze těsně po přečtení)

Za knihou následuje série WAGs, která se zaměřuje na Wesovy spoluhráče Blakea a Matta. V Blakově příběhu si nenechte ujít Wesmie svatbu a v Mattově pokerový večer či návštěvu divadla. Tři roky nato navazuje Wesova a Jamieho novela Epic!, jež vyšla prozatím jen v angličtině. Zaměřuje se na Jamieho kariérní postup a na epický zápas mezi Torontem a San José. Jsem ráda, že se autorkám stále daří udržet nastavenou laťku a doufám, že se jednou vrhnou ještě na třetí díl. Protože, nebylo by roztomilé, kdyby Wes vychovával děvčátko? Ukamenujte mě... 

Příští rok by sice měla v češtině vyjít jiná kniha obou autorek – Přísně tajné, ale ta už mě tolik nebavila. Připadá mi, že se snažily napsat to až moc jinak. Sarina Bowen ovšem zařadila do série The Ivy Years MM příběh Understatement of the Year (název prozatím není přeložen do češtiny), kde je skvěle zpracované potlačování, uvědomění si a přijetí své sexuality – tedy to, co mi u Jamieho trochu chybělo (on na nějaké stresy ohledně sexuality prostě není stavěný :-D). Obdobný feel jako z recenzovaných knih pak mám ze série od Eden Finley pojmenované Fake Boyfriend, jejíž vydání v češtině se prozatím neplánuje. První díl mám ráda, protože Maddy má stejně jako občas já tendenci říkat naprosto nevhodné věci. A Jet z druhého a pátého dílu ve mně vyvolává touhu zajít si na koncert skupiny Panic! At the Disco. To já prostě chci ;) 

Komentáře