Olejové šumivky do koupele s himalájskou solí

Pokud máte problém s vytvářením šumivek za pomoci vody, mám pro vás dobrou zprávu: vodu můžete nahradit směsí másla a oleje. Já si tentokrát vybrala RAW kakaové máslo, které krásně voní (můžeme ho nechat vonět samotné, nebo přidat esenciální olej) a má vyšší bod tání. Zkombinovala jsem ho s jojobovým olejem, který není tolik mastný. Zvolená himalájská sůl dodá šumivkám nejen přírodní narůžovělou barvu, ale obohatí koupel množstvím minerálních látek.

Recept (6-10 ks dle zvolené formičky)

  • 100 g sody bikarbony
  • 40 g kyseliny citronové
  • 50 g jemné růžové himalájské soli
  • 20 g RAW kakaového másla
  • 10 g jojobového oleje
  • 2 g lysolecithin fluid (nepovinné)
  • 20 kapek esenciálního oleje (ca 2 g)

Kakaové máslo a lysolecithin rozpusťte ve vodní lázni a nechte je chvilku odstát. Esenciální oleje nakapejte do jojobového oleje a důkladně promíchejte. Poté směs vlijte do rozpuštěného a odstátého kakaového másla a přilijte k sypkým surovinám. Směs důkladně prohněťte. Měla by mít konzistenci vlhkého písku a po vytvoření kuličky alespoň chvilku držet tvar. Poté můžete dávkovat do připravených formiček, kam natlačte co nejvíce směsi. Formu dejte ztuhnout do lednice, nedočkavci do mrazáku. Po prvním ztuhnutí již není nutné šumivky skladovat v lednici. Já je mám ve sklenici v koupelně a pěkně drží tvar =). Tyto šumivky se ve vodě rozpouští velmi zuřivě – sami uvidíte. Koupel vám pěkně promastí pokožku a pokud nepoužijete lysolecithin, tak také vanu, takže ji nezapomeňte spláchnout. 





Varianta s červeným jílem: 


Komentáře